Was derzeit an Battlefield 1942 Mods und Maps aufgefahren wird, lässt so
manchen Battlefiel 2142 Zocker neidisch gucken. Trotz der langen fünf
Jahre seit Release des WW2 Multiplayershooters möchte die Ära
Battlefield 1942, dank der noch immer fleißigen Modcommunity und deren
Clientel, nicht enden. Die Fülle an BF42 Themen überrascht selbst uns
noch und sowas fördern wir gerne. Darum an dieser Stelle eine erneute
Mapvorstellung für Battlefield 1942.
Beschreibung Willkommen auf Omaha Beach !? Ach moment, wir meinten natürlich willkommen an der Küste Englands. Mit der Battlefield 1942 Map "Operation Sealion" von GenRommel nehmt ihr bei der Landung deutscher Truppen an der Küste Englands teil. Unter dem Decknamen Unternehmen Seelöwe
plante das Dritte Reich ab 1940 die Invasion des britischen Eilands.
Der Plan wurde zum Glück nie in die Tat umgesetzt. Zumindestens dürfen
nun BF42 Zocker den Spieß umdrehen und den Kanal zwischen Frankreich und
England in die andere Richtung überqueren. An den Kreidefelsen brandet
nun die deutsche Infanterie. Unter schwerem alliierten MG Feuer heißt es
für die Achsensoldaten so schnell wie möglich beide Strandabschnitte
einzunehmen. Anschließend muss ein englisches Küstenstädchen in einer
Zangenbewegung erobert und gehalten werden. Die unter amerikanischer
Flagge geführten Briten wiederum dürfen das nicht zulassen. Zur
Luftunterstüzung sind Jagdpiloten der Royal Air Force aus dem Hinterland
gestartet. Die Invasion muss aufgehalten werden.
Fazit Wer Spaß an Karten der Marke "Omaha Beach" hat, wird "Operation Sealion"
ebenso gerne spielen. Dank unterstützem Singleplayer/Coop ist das
Zocken ebenso Offline möglich. Der erste Strandabschnitt spielt sich
nicht nur wie Omaha Beach, sondern ähnelt ihm sogar bis auf ein paar
Kleinigkeiten sehr. Die technische Umsetzung der Map ist nicht schlecht,
hätte aber durchaus noch ein wenig verfeinert werden können. Zu
geordnet sieht die Anordnung der Granattrichter an den Stränden aus, all
zu oft bleiben mit Bots besetzte Fahrzeuge an den zahlreichen
Hindernissen hängen. Auch die wirre Felslandschaft mag an einigen
Stellen nicht gefallen, aber das ist Geschmackssache und ändert nichts
am Spielspaß. Fans des Ur-Battlefields oder speziell des SP/Coop Modus
können aber beruhigt zugreifen. Die 16 MB sind schnell heruntergeladen.
Installation Diese Battlefield 1942 Map liegt im .ZIP Format vor, was die
Installation kinderleicht macht. Ihr müsst einfach das Archiv entpacken
und die .RFA Datei in euren Battlefield 1942 Levels Ordner entpacken.
Offline, so heißt die neuste Battlefield-1942-Map aus der Feder von RussianComrade.
Der eine oder andere wird den Namen sicher bereits gehört haben. In der
Vergangenheit veröffentlichte RussianComrade einige Maps für 42,
Vietnam und nebenbei auch noch eine Mod für BFV. Das machte sich auch
beim Anspielen der gerade einmal 9MB großen Map bemerkbar.
Name:Offline
Mapper:RussianComrade
Bereich:Battlefield 1942
Fraktionen:USA vs Japan
Gamemodi:CQ, SP
Beim Spielen kam ich nicht umher, einen Bezug zur Map Guadalcanal
aufzubauen. Es handelt sich sicherlich nicht um eine Mini-Version des
Originals, doch gewisser Weise kam es mir schon so vor, was ich aber
positiv empfand. Die Karte verfügt über wenige Fahrzeuge, so dass der
Schwerpunkt auf Infanterie-Gefechte fällt. Die Umgebung ist schön
gestaltet. Eine kleine Hütte steht abseits am Fuß eines inaktiven
Vulkans. Dazu gibt es ein kleines Dorf am Wasser, das darauf wartet
erobert zu werden. Die Bots lassen es eher in Ruhe und konzentrieren
sich mehr auf das Mittelfeld, wo es zwei Flaggen zu erobern gilt. Die
Amerikaner bekommen eine feste Flagge, die nicht erobert werden kann.
Die Japaner starten mit zwei Flaggen, können diese aber verlieren.
Fazit
Wer Inf-lastige Maps und das Original von Guadalcanal mochte, der
wird Offline sicher auch etwas abgewinnen können. Die Map schafft es
durchaus einen zu fesseln. Bei dem Ziel, mir alle Flaggen unter den
Nagel zu reißen, blieb leider am Ende eine übrig und die Zeit war flott
vorbei. Beim Spielen fielen mir nur kleinere Fehler auf: hier ein Baum
in der Luft oder da eine Kiste im Erste-Hilfe-Schrank. Nebenbei darf
noch erwähnt werden, dass RussianComrade die Skins etwas verändert hat.
Aber schaut es euch doch einfach selbst an. Viel Spaß beim Zocken!
Spät am Abend wollen wir unseren Blick kurz auf die kleine aber überaus lebendige Community zur Mod Interstate 82
(IS82) richten, für die noch fleißig neue Inhalte produziert werden.
Der neueste davon ist eine Karte namens Kartman, die neulich in einem
Video vorgestellt wurde. Nun ist die Arbeit von FlaMin fertig und steht – samt einem ersten Patch – zum Download bereit.
Kartman (100MB)
Kartman Patch (500kb)
Hinweise zur Installation Um die Karte spielen zu können, muss IS82 in der Version 1.81 installiert sein. Die notwendigen Downloads finden sich in unserer Datenbank. Danach folgen Karte und Patch, die in folgendes Verzeichnis entpackt werden müssen:
Die Karte selbst wird online in unregelmäßigen Abständen auf dem offiziellen Server von IS82
gespielt, wo allerdings auch andere Custom Maps laufen. Wer sich für
eine gepflegte Runde Autorennen interessiert, sollte deshalb auch in der
Mapsektion der Mod vorbeischauen. Für alle die das Video der Strecke noch nicht gesehen haben, bilden wir es an dieser Stelle noch einmal ab.
A new news on the BF1918-page, isn't that newsly enough? If not, we
would like to tell our friends and fans some things about the festive
time of the year, EA's belated 10th anniversary present and the
mandatory Season's Greetings of course. Peek in, make yourself
comfortable, enjoy a hot chocolate and relax as you read through a
pretty much poor-in-informations news.
Good god, how long has it
been? You've been counting of course and it's been exactly 366 days
(mind the leap year, folks) since our last news. Hooray! Hooray? No, in
fact it's no good news and making fun of it is making it even worse. For
our hearts as well as for our souls and to prevent any winter
depressions we've got a cool (Get it? Cool!? Classical one) hint for all
of you in the middle of this text. So read carefully like your teacher
has always told you.
First
we would like to draw your attention on a news that has been published
by EA itself 3 weeks ago. Most shoud know it by now but as
telecommunication in our favorite time of history was still in its
infancy the field messenger took longer than usual to inform us about
this case:
Battlefield 1942 for free on EA's Origin
As
there's always a hook with things which are available for free, EA is
offering a free one with this free version, too. At least it is free and
free sounds good, right? But owners of the retail game, oldschool with
discs, manual installation and all this crazy physical stuff are
technically curtained off of the fresh meat delivered by Origin. Every
party on it's own so to say. On a side note modifications like (I'm
taking a random mod here as an example to show that we're not biased in
any form) Battlefield 1918 for example are not guaranteed to run with
the Origin version of BF42 but it has been reported that there shouldn't
be any special issues. Just choose the mod folder in BF42's directory
to put a mod's files there and it should run fine. Soldiers, if you've
always sought refuge in complaining that you do not own the base game
you're now no longer relieved from duty.
Xmas1918 (Version 2008)
Now
up to the really cool stuff I've promised you in the beginning. Some of
you of course already know this little gem in the history of BF1918
gimmicks but some people could also be new to our business. Romantic
snow sceneries have always warmed our hearts in the festive month and
have brought fun and joy to the battlefield since 2006. It's even
rumored that this mini-mod has brought peace on earth 2 times, cooled
down the climate warming and caused the Christmas truce. So take part in
a nice Slay-ride, snowball fights with your friends and foes and try to
meet Santa coming to town, checking who was nauthy and nice. Get the
latest version from 2008 and put it on top of your already installed
BF1918 experience to sweeten up your Christmas Season.
Ho Ho who wants some?
homoerotic Slay-rides
Conclusion of the day/year
The
last topic for today's news and most probably for this year from our
side is a bit sad indeed. We're celebrating our first anniversary of "No
News" as we've been successfully able to manage to not publish any news
in the last 366 days. And there are in fact no big news to spread from
our side as the modification is considered finished from a dev-team's
point of view. We're peeking into the commentary section from time to
time so feel free to post any issues or remarks in your personal
relationship with BF1918. Mod of the Year Awards The end of the
year is as usual the time for the mighty Mod Of The Year award voted by
you, the plebs! We're not exspecting anything less than several homages
and canonizations but for the beginning you can start with clicking on
the little vote-button above and see what color it will change to. Isn't
it exciting?
Season's greetings from the whole former
development team and we would like to wish you all a Merry Christmas,
Fröhliche Weihnachten, Zalig kerstfeest, Joyeux Noël and a Happy New
Year!
Während es in unserer gestrigen News noch um neues Kartenmaterial für
den neuesten Serienteil ging, begeben wir uns mit unserer heutigen
Mapvorstellung zurück zum Ursprung der Serie. Die von
fishbone
erstellte Karte versetzt uns dabei an die Ostfront.
Auf der Karte Murmansk starten
beide Teams von ihren Hauptbasen aus in Richtung Kartenmitte, wo sich
die drei einnehmbaren Flaggen befinden. Die Kämpfe dürften sich vor
allem um den zentralen Flaggenpunkt drehen. Dieser ist durch die vielen
Häuser und Ruinen in der Nähe gut geschützt. Vor allem Panzerfahrer
sollten sich vor verschanzter Panzerabwehr in Acht nehmen. Doch auch für
die Infanterie bietet die Map viele Möglichkeiten den Gegner zu
flankieren. So gibt es auf der Map viele enge Gassen und sogar einen
kleinen Tunnel, der für Überraschungsangriffe genutzt werden kann. Wie
sich die Karte letztlich spielt, konnten wir aufgrund fehlender Server
und nicht vorhandenem Botsupport leider nicht testen. Zudem lässt sich
beim Start CTF zwar anwählen, spawnen kann man in diesem Modus jedoch
nicht.
Bilder:
bf-games Forentreff Nostalgie
Alte Hasen wie wir, lernten die bf-games Seite noch so kennen. So haben wir sie kennen und lieben gelernt. Ein einfaches Forum, ohne viel Schnick Schnack, welches sehr übersichtlich gestaltet wurde, mit warmen farben. Damals war ordentlich Betrieb in der Bude und viele Diskussions Möglichkeiten, was man heute vermisst. Denn Foren wo man sich noch mit vielen Menschen austauschen kann sind leider sehr rar geworden, da sich die Leute leider nur noch in selbst darstellungs Plattformen darstellen. Dazu kommt noch das manche Foren heutzutage einen gängeln, was die Regeln betrifft, sodass man so recht keine Lust hat bei so einem mitzumachen. Bei bf-games hat es damals Spaß gemacht, es ist mir immer noch ein Rätsel wie schnell auf einmal alle weg waren. Viele Teilnehmer vermisst man heute. Ähnlich wie auf dem Server. Dort vermisst man ebenfalls den ein oder anderen Stammspieler oder Clan Spieler.
How to change the language in Battlefield Vietnam?
Heute berichten wir euch etwas aus der Battlefield Vietnam Ecke. Da
von Zeit zur Zeit immer die Frage bei neuen Spielern oder
zurückgekehrten Spielern aufkam, wie man denn die Sprache in Battlefield
Vietnam ändern kann, bieten wir euch hier die Lösung an. Ergänzend
dazu haben wir einfaches Tutorial für euch, welches unter Windows 10 64bit Bedingungen gestern für Euch getestet wurde.
Go to Windows Start - "regedit" - HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Electronic Arts\EA Games\Battlefield Vietnam - Click "Battlefield Vietnam" in the list - right click on the right side of the list - create a new "key" Name on the top "LANGUAGE" and under the top "Chinese" or what language support - after then again a right click and create a new DWORD-Wert (32bit) - Name on top "LANGUAGEID" - after then you have that language you want.
Hoffe es hilft euch wieder die gewünschte Sprache angezeigt zu bekommen, vorrausgesetzt das Spiel unterstützt diese.
Wenn ihr mehr Hilfe zu Battlefield Vietnam benötigt oder Download Möglichkeiten, dann haben wir das für euch, in einer vorigen News, hier ausführlich zusammengefasst:click here
How to modify Battlefield 1942 and Vietnam, completely "server-side"
(clients/joining players don't need the "map patches" themselves!)
Hey guys I've just put together a 4 part video series on nearly everything I know about editing map .rfa's to make SSM maps in both BF1942 and BFV. 1. Introduction To The Long Lost Art (Basics of both, a start to finish creation of a basic patch with adjusted object spawn templates and control point templates. Using WinRFA for dummies. How to set up your folders for DIY modding. Unpacking objects.rfa for learning vehicle names) https://www.youtube.com/watch?v=UPO2pcyQeVQ 2. Adding bots to TDM, CTF and CQ for BF1942 - with the jetpack crash in Secret Weapons Expansion maps fixed. Unpacking game.rfa in order to adjust the relevant AI folder/files in the map.rfa. Unpacking objects.rfa for learning vehicle and handweapon names. https://www.youtube.com/watch?v=fqnmzWmXRJ8 3. Modifying scoring in BF1942 (And why you can't in BFV) - modifying game.rfa https://www.youtube.com/watch?v=X_pnzgU2jBI 4. Adding Support for Air Vehicles in BFV Land-Only Coop maps - unsure if this is applicable for 1942 https://www.youtube.com/watch?v=BIkezzlDwSU Not really looking to get into custom map development and use of battlecraft from here, however there are definitely people with that experience still running around today.
Enemy at the gate is a BF1942 Conquest / Coop playable map by Gamling.
This map is purely fictional and was not intended to be based on the
film with the same title!
Usual install, unzip and place rfa file in your Battlefield
1942/Mods/bf1942/Archives/bf1942/levels folder, load game and play.
Credits go to EA/Dice for a great game and a very user friendly editor,
to Ben Lehman for Botinator and an extra special thankyou to the
Merciless Creations team for granting me permission to use their
textures to enhance the look of this map! THANKYOU guys! :)
Ok, the map is a city map, 2-3 times the size of the Berlin map. It
features the Russians and Germans, there is 1 uncapturable spawn point
for each team and there are 3 capturable flags.
This is my third map. Previous maps are titled The Crossroad, and
Operation Wolf. All maps have bot support, and were actually created
with Coop play in mind, as will any future maps i create!
Gamling
Email: Gamling@tesco.net
In zwölf Tagen ist es soweit: der Fall der Mauer jährt sich zum 34. Mal
und es gibt kaum ein großes Medium, das sich nicht bereits ausführlich
mit dem Thema beschäftigt hat. Die Gaming-Szene darf sich hier natürlich
nicht lumpen lassen und veranstaltet das Team von Battlefield 1918 (BF1918)
nach einem Jahr Pause erneut ein "Fall of the Wall" Event. Zur Feier
des Tages wird a 07.11 Dienstag- und 08.11 Mittwochabend ab 20 Uhr auf einer eigens
dafür erstellen Map gezockt. Die Serverdaten für den "BF1918 v3.4 fhsw-europe.com"Server sind der Grafik zu
entnehmen, die Mauerfall-Map befindet sich bereits im BF1918 v3.4 Paket.
Battlefield 1918 v3.4 (10/23) included "Fall of the Wall Map": Download
Seit MR 3.0 ist die Map im Gepäck
Wie es in der Beschreibung der Karte aus dem Jahr 2006 heißt, sind
kapitalistische und sozialistische Kräfte durch die Berliner Mauer
getrennt. Die Kontrolle über den Checkpoint Alpha ist der Schlüssel zum
Sieg, erfordert aber auch Teamplay da Schranken und Tore den Weg
versperren können. Diese werden im Wärterhäuschen durch A und D bzw. die
Pfeiltasten kontrolliert. In den Folgejahren wurde die Karte noch
einmal überarbeitet und mit netten Details versehen. Screenshots, die
Cicero dankenswerterweise erstellt hat, geben einen ersten Einblick.
Greetings to the loyal fans of Battlefield 1918! We of the Battlefield 1918 Mod Development Team are well aware of the anticipation and the lengthy wait for 3.4. Today while the anticipation may still exist for those reading this latest news, it can safely be said that the wait itself:
Is officially over as 3.4 is as of now Officially Released! It is of note that this release includes both the base Battlefield 1918 Mod as well as the Russian Civil War Expansion all in one download. Before we get to that download itself though it is prudent to provide the release trailer itself so our fans can see this latest update in action:
As you can see there is plenty to get excited about when it comes to this latest release of Battlefield 1918. In fact for those curious allow us now to provide a link to both the download as well as a changelog for Battlefield 1918 itself. Save or delete your old Battlefield 1918 previous installation.
Extract into your mods directory: "C:\Program Files (x86)\EA Games\Battlefield 1942\Mods"
The next event is on October 28th at ( 8pm CET / 2pm est )
Server IP: 176.9.19.239:14568
--------- CHANGELOG 3.3 to 3.4, as of 15 Oct 23 -------------
[GENERAL]
Aiming in all rifles, pistols and MG's is carried out through the front sight. New
animations (bolt operate on rifles(magazine reloading may be
implemented in the future patches), grenades throws, mg's and pistols
reloads, knifes hits)
[NATIONS]
IMRO Romania
[SOLDIERS]
Heads replaced with heads from the vanilla bf. And added new different face textures for all nations Improved uniform textures for Turkey, Serbia, Russia, Austria, French and colonial, Italia, Montenegro
[AIR]
Bleriot XI Fokker Eindecker Morane-Saulnier G
Dynamics for zeppelins has been reduced Increased engine sounds on all planes
[VEHICLES]
Austin-Kegress Erzatz Panzerwagen FordT medical van K-Wagen (on Next stop berlin, Battle of the giants and Straits field maps) Latil truck (3 modifications) 75 mm Schneider-Danglis field gun
Improved Tsar tank dynamics Armored train add on Chateau-thierry, Gaza town, Ramskapelle, Roye maps Added destruction effects for field artillery Added 7 random skins for horses Added 2nd seat in bicycle
[STATIONARIES]
Added russian 3 field arty battery Reduced rate of fire for heavy artillery and gun battery Added destruction effects for stationary MG's and mortars
[HANDWEAPONS]
Arisaka Type 44 Bottle (for heal) Geballte ladung 10 XL Japan bayonet knife Rifle grenades for Lebel and Mauser 98 Mannlicher M1893 MK1 hand grenade No12 hand grenade Signal pistoles without calling artillery
Dosen grenade (upgrade model) Lenticolare grenade (new model) Madsen (new model, free from turbosquid) Mauser 98 (new model from BF1) Nambu (upgrade model from Type 14 to Type B) RSC (new model from BF1) SMLE (upgrade model) Steyr1912Auto (increased rate of fire) Villar Perosa (increased rate of fire) Wrench (added the ability to hit with it(RMB))
Most rifle models have been modified to provide new bolt operate animations
[MAPS]
New maps: Battle of Bazargic (Serbia vs Bulgaria) Belleau wood no gas (USA vs Germany) Bergmann Offensive (Russia vs Ottoman Empire) Bold venture (Britain vs Germany) First battle of albert (France vs Germany) First battle of arras (France vs Germany) Fort bismarck (Japan vs Germany) Gucevo (Serbia vs Austria-Hungary) Herzegovina (Montenegro vs Austria-Hungary) Isonzo (Italy vs Austria-Hungary) Kilimanjaro (British India vs Germany) Kosovo (Serbia vs Bulgaria) Masurian Lakes (Russia vs Germany) Priesterwald (France vs Germany) Sarikamis (Russia vs Ottoman Empire) Siege of Antwerp (Belgium vs Germany) Transylvania (Romania vs Austria-Hungary) valandovo action (Serbia vs IMRO)
Modifed maps: Albania (new cp, modifed textures, improved ai) Amiens (more tanks, improved ai) Argonnerwald (improved ai) Aube de soiree (improved ai) Basra (new cp, changed strategy, modifed map, improved ai) Battle of halen (improved ai) Battle of Liege (improved ai) Belgrade (modifed map, improved ai) Besika bucht (added coop) Broken hill (modifed map, textures, new cp, changed strategy) Broodseinde (added coop) Champ de feu (added coop) Dukla pass (modifed map) Fao landing (added coop) Fht second battle of the marne (added coop) Fort douaumont (added coop) Fort vaux (modifed map, added coop) Kolubara (modifed textures, improved ai) Lodz (modifed map, improved ai) Mont kemmel (modifed map, improved ai) Morava offensive (modifed map, improved ai) Next stop berlin (modifed map) Siege of kut al amara (added coop) Tanga (added coop)
Deleted maps: kursk kharkov
[MISC]
Added new kits Added new HUD gasmask view in gas maps Added sounds of screams when attacking with a bayonet, knifes Changed some HUD icons Some new effects Some new sounds (explosion, rifles, MG's, bajonets and knifes hits ) Some new structures (from FH, EoD, BF Vietnam)
As one may notice there are plenty of new features to try out along with
many changes to existing maps, weapons, ect. While we could end our
news update here there is one additional feature that we must also
announce as well. Many of our fans have long requested an official
discord server for Battlefield 1918. In recognition of this demand we
have decided to announce a partnership with the Forgotten Hope Secret
Weapon Europe with their Discord Server also serving as the Official
Battlefield 1918 Discord Server! It is hoped that this partnership will
prevent any potential splits within the community while also encouraging
those who may be curious to also have a look at Forgotten Hope Secret
Weapon as well. With this in mind here is a permanent link to the
server:
We hope this news is all to the delight of our fans and we of the
Battlefield 1918 Mod Development Team thank you all again for your
continued years of support and patience. We look forward to the day we
will have more news to announce to you all and we hope you have a
wonderful day. Thank you again.